Organizations
Literature
Partners
 
   
     
deutsche Version

<< | Journals | Bibliography A-G | Bibliography H-R | Bibliography S-Z | >>

download
• Harrison, Frank L.:
Time, Place, and Music: An Anthology of Ethnomusicological Observation c.1550-c.1800.

Source Materials and Studies in Ethnomusicology 1, Amsterdam: Frits Knuf 1973.

• Hijiya-Kirschnereit, Irmela:
Das Ende der Exotik: Zur japanischen Kultur und Gesellschaft der Gegenwart.

Frankfurt: Suhrkamp 1988.

• Hijiya-Kirschnereit, Irmela:
Überwindung der Moderne. Japan am Ende des zwanzigsten Jahrhunderts.

Suhrkamp, Frankfurt 1996.

• Howard, Keith:
“Different Spheres: Perceptions of Traditional Music and Western Music in Korea.”

the world of music 39, no. 2 (1997):61-67.

• Howard, Keith:
Korean Musical Instruments. A Practical Guide.

Seoul 1988.

• Hsu Tsang-Houei:
Colorful Ethnic Music of Taiwan.

Taipei, o.J.

• Jiang Yimin:
Große Musik ist tonlos. Eine historische Darstellung der frühen philosophisch-daoistischen Musikästhetik.

Peter Lang, Frankfurt 1995.

• Jones, Stephen:
Folk Music of China. Living Instrumental Traditions.

Clarendon Press, Oxford 1995.

• Kouwenhoven, Frank, and Schimmelpenninck, Antoinet:
“Guo Wenjing—A Composer’s Portrait: ‘The Strings Going Hong Hong Hong and the Percussion Bong Kèèh—That’s My Voice!"

CHIME 10-11 (1999):8-49.

• Kouwenhoven, Frank:
Mainland China's New Music (I) — Out of the Desert.

In: CHIME 2. 1990, 58-93.

• Kouwenhoven, Frank:
Mainland China's New Music (II) — Madly Singing in the Mountains.

In: CHIME 3. 1991, 42-75. (1991)

• Kouwenhoven, Frank:
Mainland China's New Music (III) – The Age of Pluralism.

In: CHIME 5. 1992, 76-134.

• Kraus, Richard Curt:
Pianos & Politics in China. Middle-Class Ambitions and the Struggle over Western Music.

Oxford University Press, New York 1989.

• Lee Kang-Sook:
Korean music culture: genuine and quasi-Korean music.

In: Korea Journal 8/1977, 70-77.

• Lee Shu-chi:
Die Musik der Daoistischen Zeremonien auf Taiwan.

Peter Lang, Frankfurt 1992.

• Liang Mingyue:
Music of the Billion:
An Introduction to Chinese Musical Culture. New York: Heinrichshofen Edition 1985.

• Liang Yongsheng:
Western Influence on Chinese Music in the Early Twentieth Century.
Unpublished PhD Diss.: Stanford University 1994.

• Liu Ching-Chih (ed.):
Zhongguo xin yinyueshi lunji ("Geschichte der neuen Musik in China: Ein kritischer Rückblick, 1885-1985").
Centre of Asian Studies, Hongkong 1992.

• Lo Kii-Ming:
Turandot auf der Opernbühne. Perspektiven der Opernforschung 2, ed. Jürgen Maehder and Jürg Stenzl.
Frankfurt: Peter Lang 1996.

• Loh I-To:
Tribal Music of Taiwan. With special reference to the Ami and Puyuma Styles.

PhD Dissertation, UCLA. Los Angeles 1982.

• Michel, Klaus:
Die Entwicklung der Peking-Oper im Spiegel der Auseinandersetzungen um das Theater in der VR China von 1949-1976.

Dissertation, Heidelberg 1982.

• Mittler, Barbara:
Dangerous Tunes. The Politics of Chinese Music in Hong Kong, Taiwan, and the People’s Republic of China since 1949.

Wiesbaden: Harrassowitz 1997.

• Mittler, Barbara:
Mirrors & Double Mirrors. The politics of identity in New Music from Hong Kong and Taiwan".

In: CHIME 9. 1996 4-44. (1996/2)

• Miyamoto Kenjiro:
Klang im Osten — Klang im Westen. Der Komponist Toru Takemitsu ... und die Rezeption westlicher Musik in Japan.

Pfau, Saarbrücken 1996.

• Müller, Harald:
Das Zusammenleben der Kulturen. Ein Gegenentwurf zu Huntington.

Fischer, Frankfurt 1998.

• Oesch, Hans:
Außereuropäische Musik (Teil 1). (= Neues Handbuch der Musikwissenschaft, Bd. 8). Laaber Verlag.

Laaber 1984.

• Ôhashi Ryûsuke:
Kire: Das “Schöne” in Japan: Philosophisch-ästhetische Reflexionen zu Geschichte und Moderne.

Cologne: Du Mont 1994.

• Picard, François:
La musique chinoise.

Minerve, Paris 1991.

• Revers, Peter:
Das Fremde und das Vertraute. Studien zur musiktheoretischen und musikdramatischen Ostasienrezeption.

(Beihefte zum AfMW, ed. von Hans Heinrich Eggebrecht, Bd. 41). Franz Steiner, Stuttgart 1997.

• Reynolds, Roge:
“A Jostled Silence: Contemporary Japanese Musical Thought II: Introduction.”

Perspectives of New Music 30, no. 2 (1992):60-63.

• Ryker, Harrison (ed.):
New Music in the Orient. Essays on Composition in Asia since World War II.

(=Source Materials in Ethnomusicology, Vol. 2). Frits Knuf, Buren 1991.



<< | Journals | Bibliography A-G | Bibliography H-R | Bibliography S-Z | >>